Niet. Omhoog. Kijken. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu Niet. Omhoog. Kijken. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

Niet. Omhoog. Kijken.

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

13 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Na het douchen voel ik me altijd net een kuiken. Kerien heeft in de badkamer zo'n warmte lamp. Die zet ik altijd aan. Na het douchen ga ik daar onder staan, dan hoef ik me niet af te drogen.

Het was vandaag een heerlijke, warme dag. 42 graden. Iets te warm zo zonder wind, maar we mogen niet klagen. Na een dagje genoten te hebben van de zon wilde ik voor het eten even lekker onder de koude douche. Met mijn handdoek om mijn schouder en mijn toilettas onder mijn arm liep ik over de krakende vloer naar de badkamer. Ik zette zoals gewoonlijk  mijn toilettas op het kastje bij het raam. Pakte de shampoo eruit, zette die in de douche neer en stond onder de warmte lamp nog even naar mezelf te kijken in de spiegel. Even checken of ik niet was verbrand, of er ergens nog een pukkel of een gek plekje of haartje zat, je weet maar nooit!
Na alles goed te hebben bestudeerd zette ik de douche aan en stapte ik eronder. Hij stond lekker koud. Ik deed mijn hoofd omhoog om  mijn haar nat te maken. Dit had ik beter niet kunnen doen...

Toen ik mijn ogen open deed, die op het plafond gericht waren, keek ik plotseling recht naar een hele grote, dikke, zwarte spin. Echt zo'n een die met een keer knipperen 12 kilometer verderop  zit. En nog erger.. Hij zat precies naast de warmte lamp!! Daar waar ik net zeker 5 minuten onder heb gestaan toen ik in de spiegel keek!! Ik kon hem geen moment uit het oog verliezen en bleef hem aankijken. Heel voorzichtig pakte ik de shampoo fles uit het rek. Iedere beweging kon hem laten schrikken. Hij stond al in zo'n wegren houding.. ieder geluidje kon teveel zijn... Er liep iemand over de gang.  Veel te hard over die krakende vloer! Ik hield hem goed in de gaten. Hij mocht niet schrikken!!
Mijn handdoek hing over de douche wand. Daar waar hij schuin boven hing. Terwijl ik naar hem keek trok ik mijn handdoek heel voorzichtig van het randje. Pfoe. Nog geen beweging in zijn lange, enge, dikke poten. Een sprong en hij zat op me. Ik moest hier heel snel weg! Toch droogde ik me voorzichtig af. Snelle bewegingen zouden hem misschien in beweging brengen... Mijn gezicht afdrogen was geen optie. In die seconde zou hij zomaar eens weg kunnen zijn.
Nu moest ik de douche uit, naar mijn toilettas helemaal aan de andere kant van de badkamer. Met een tactiek in mijn hoofd deed ik heel voorzichtig de douche deur open en schoof tegen de muur aan zo snel mogelijk maar  met zo min mogelijk bewegingen naar het kastje. Mijn shirt trok ik heel snel over mijn hoofd. Pfoe, hij zat er nog. Broek aan, spullen pakken en wegwezen!! Sonny, die na die kakkerlak en mega mot niet meer zonder slipper de badkamer in gaat, haalde Kerien erbij om de spin te pakken. Waar ik zo bang voor was gebeurde..
Hij bewoog.

Omdat Sonny niet meer durft te douchen eten wij nu een ijsje. Die spin rende in de lamp. Hij leeft nog en kan er dus ieder moment weer uit kruipen...
Je moet hem niet aanraken zei onze held Kerien. Het is een gevaarlijke, die bijt. Gelukkig maar dat ik hem niet even geaaid hem dan.  Lekker over zijn zachte haartjes...

  • 13 Januari 2016 - 20:16

    Ingrid:

    Hahahahaahaha!!!!!!!!!
    Wat eng!!!!!

  • 14 Januari 2016 - 18:03

    Laura:

    Baaah yaar! Hoe lang zitten jullie nog bij die enge spin?? Hoe ga je nu douchen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 28843

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 Mei 2016

AUSTRALIË

Landen bezocht: