Terug het vliegtuig in - Reisverslag uit Launceston, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu Terug het vliegtuig in - Reisverslag uit Launceston, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

Terug het vliegtuig in

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

08 Februari 2016 | Australië, Launceston

11 november vertrokken wij uit ons koude  kikkerlandje. Precies drie maanden later, op 11 februari, zullen wij het vliegtuig weer instappen.  Maar, wees niet bang. Wij komen echt nog niet terug hoor!

In plaats van de boot nemen wij dit keer het vliegtuig terug naar Melbourne, om na een tussenstop van 1,5 uur door te vliegen naar Cairns.  Gelukkig hoef ik het alleen maar te typen, want ik heb geen idee hoe ik die plaats uit moet spreken. Het enige jammere is dat er dit keer geen drop en Pierre chocola in onze rukkukuk zit. Sonny en ik hebben trouwens al een lijstje gemaakt van wat wij de dag nadat wij thuis komen allemaal gaan halen in de supermarkt. Drop, limonade, Haribo en Red Band snoepjes, paprika chips, gesuikerde spekkies... Wij verlangen naar een frituurpan vol kroketten en frikadellen,  stapels pannenkoeken met stroop, saté met pindasaus... En ik kan niet wachten om thuis eindelijk mijn chocolade letter in een keer op te eten. Ja, dat eten van thuis missen wij echt. Een glaasje optimel, een plak ontbijt koek. Dingen die je thuis even snel in je holle kies stopt verlangen wij hier nu ontzettend naar. Sonny mist vooral de hutspot, dus of je dat de eerste dag voor hem wil maken Monika. Namens Sonny alvast bedankt!

Toen wij zaterdag op de Salamanca market, voor jullie misschien beter bekend als de Salamanca markt, waren, verkochten ze daar oliebollen! Ze heetten ook echt oliebollen. Niet dat ik dat lus, maar toch leuk om even gezegd te hebben.
In de supermarkt vonden wij trouwens ook een potje rode bieten van Hak, waar in het Nederlands onder stond: met stukjes appel. Alsof er iemand bestaat die rode bieten zal missen... Iemand die rode bieten met appel uit zou kiezen! Stond er  maar een pak hagelslag... met funnies.

Zoals jullie nu waarschijnlijk ons zonnetje missen, mis ik ontzettend de carnaval met mijn lieve vriendinnen, en mist Sonny zijn playstation.  Dat wij onze vaders en moeders missen zeggen wij natuurlijk niet.

Maar denk nou maar niet dat wij straks toch in het vliegtuig naar huis stappen! Wij gaan naar Cairns! Daar waar het 30 graden of warmer is, daar waar het strand prachtig is, het mooie blauwe water vol vissen en andere dingen zit waarvan ik hun bestaan liever niet weet, en de spinnen een stukje groter worden. De oostkust van Australië ligt op  ons te wachten. OYEAH! Bikini's en zwembroeken kunnen bovenin de tassen, en truien kunnen wij beter hier laten. Wij zijn klaar om weer drie maanden lang te genieten!!

Over genieten gesproken, hoeveel is Ajax-Feyenoord ook al weer geworden, Cok?

• 08 Februari 2016 - 11:40

Viv:

Hahaha mooi bruggetje in je laatste vraag! Zeker genieten...

Maare, nog drie maanden genieten? Jullie weten dat we 23 maart weer open gaan? Geniet dus nog maar even heel hard en kom dan als de sodemieter weer hier heen!!!

;)

• 08 Februari 2016 - 18:14

DGB:

Goh wat was het het stil op de site ik dacht een paar dingen te melden voordat jij weer een roman zou publiceren maar de site zat even op slot, gelukkig doet tie het weer. De hele familie hier in de lappen mand gezeten, algehele malaise, Sommige hadden last van kokkebukke en anderen weer van kakkebukke en dan waren er nog die een combinatie van beiden hadden, die waren echt heel zielig. Echt een hele geniepige en smerige streek van die griep om ons van zowel het grote feest op de Megaralaan alsook het carnaval te beroven. Er was iemand in ons gezin (wiens naam ik niet kan noemen) die na 1 dag ziekte het wel mooi vond en toch op de carnavalskar moest klimmen, maar hij deed het heel voorzichtig aan, alleen maar 7 biertjes en een paar bako-tjes en een broodje bal zei hij de volgende morgen nadat hij s'nachts toch weer een kleine opleving van de griep had beleeft in de vorm van een kokkebukker. Maar het goede nieuws is dat de jongens met de carnavalskar dit jaar in Noordwijk, Sassem, Lis en De Zilk de eerste prijs hebben gewonnen. Tjonge wat een verhaal wordt dit alweer, ik hoop trouwens dat mijn post snel aankomt, zo te lezen is het er nog niet, of wel ????
    Groeten DGB

• 08 Februari 2016 - 21:44

Marco:

Hier even een berichtje van koos,

In het reisverslag valt mij het woord MISSEN op.
    Het missen van limo,hagelslag,gesuikerde spekkies,pannenkoeken enz,enz.
    Hier even in het kort wat wij missen;haren in het putje,haarspelden met smeer,het vieze tostie apparaat,sporen in de pot,17 kilo kaas,1143 liter water,een bulderende lach,harde wind,253 was beurten,hagelslag op de bank,versuikerde appelstroop pot,12 zakjes strooi kaas,geluid van een haardroger en nog iets........je vrolijke ogen.

Dag Yaartje kwispelstaartje

• 09 Februari 2016 - 10:05