Dol fijn! Uhh.. AWESOME! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu Dol fijn! Uhh.. AWESOME! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

Dol fijn! Uhh.. AWESOME!

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

17 Maart 2016 | Australië, Byron Bay

Die slang had duidelijk niet erg veel indruk gemaakt. Die nacht droomde ik namelijk dat ik mijn jojo record had verbroken van 11 naar 24! En voor wie dat niet gelooft, Connie Vledder was erbij!

De afgelopen dagen in Byron Bay waren fantastisch! Eergisteren ging ik sea kayakken. Zee kajakken dus. Het was zo vet!! Met al die hoge golven was het nog best lastig om de kajak zonder om te kiepen de zee op de krijgen. Recht op de golven af en als een gek peddelen was de tip. Dat deed ik dan maar, en met succes! De zee was super helder waardoor wij meerdere zeeschildpadden hebben gezien. Af en toe kwam er een hoofdje boven water en kon je even snel naar ze zwaaien voordat ze weer onder doken. Een stuk verderop was het surfgedeelte voor de echte pro's. De golven waren super hoog. Hier hebben wij even stil gelegen omdat dit, naast een geweldige surf plek, ook een plek is waar veel dolfijnen worden gespot. Ik was een beetje met mijn peddel in het water aan het roeren. Dolfijnen..  Die walvis die ik in Airlie Beach zou kunnen spotten was ook negens te bekennen. Opeens ging er een kajak leraar in ze bootje staan en werd super enthousiast. Hij wees. DOLFINS DOLFINS! Ik keek zijn kant op. Uit een hoge golf sprongen twee dolfijnen. Gewoon echt zoals je dat op tv ziet. Niet dat ik vaak naar dolfijnen kijk op tv maar je hebt wel zo'n beeld van springende dolfijnen in je hoofd. Nou, precies dat zag ik! Gewoon,  hier op zee, in het echt! Zo'n drie meter voor mijn kajak sprong er nog een uit het water. Wauw. Dit was echt geweldig. Gewoon tussen de surfers en zo dicht bij ons... Het was echt super vet om dat zo van dichtbij te zien. Ik ben geen dolfijnen fan ofzo maar dit was wel echt fantastisch!  Na nog een tijdje genoten te hebben van het prachtige uitzicht vanaf het water was het tijd om terug te roeien. Het was hard gaan waaien en de stroom was super sterk dus het was flink peddelen. Bij de hoge golven, vlak bij het strand, sloegen er nog een paar om maar ik had gelukkig nog genoeg energie over om op volle snelheid het zand op te varen. Wat was dit leuk!!!

De dag erna was het dan eindelijk zo ver, mijn surfles. Ik had er super veel zin in. Toen ik de surfleraren zag nog net een beetje meer. Wij begonnen op het strand. Hier werd ons wat geleerd over de zee. Welke golven zijn goed, hoe kan je aan de golven zien waar een zandbank is, waaraan kan je een goede surfplek herkennen, enzovoort. Daarna kwamen de surfplanken tevoorschijn. Yeah! Op het zand leerden wij hoe je op je surfplank moest springen zonder dat hij gelijk omkiepte en hoe je vervolgens kon gaan staan. Eitje. Het zag er niet moeilijk uit. Ook toen een van de leraren het voordeed in het water zag het eruit alsof je op je fiets stapte. Ik wilde het proberen. Het zag er zo cool uit, dit wilde ik ook kunnen!! Yes, we mochten de zee in!
Dat viel tegen. De stroom was super sterk en het was zwaar om door het water bij de goede golven te komen. En als er dan eenmaal bij een goede golf was en je van je plank viel lag je door de harde stroom gelijk met je neus in het zand en kon je weer helemaal terug tegen de stroom in. Dit viel niet mee. Nou val ik met fietsen ook nog regelmatig, dus dat ik in een keer zou kunnen staan zou ook een wonder geweest zijn. Gelukkig waren daar de surfleraren. Met een aantal tips ging het al snel een heel stuk beter, en lukte het mij om een kwartier later staant over de golven te glijden. Dit was fantastisch!! Het was gelukt!!! Ik was zo blij dat ik snel het water terug in liep. Op naar de volgende golf! Het ging echt super goed en het was zo ontzettend leuk!! 'Laatste golf!' Kak nee niet nu al..
Surfen is echt fantastisch! 'Awesome!' moet ik eigenlijk zeggen. Zo leuk dat ik niet eens bang was voor de honden die over dit stukje strand mochten lopen. Moet je nagaan..!

Byron Bay was geweldig! Maar ze zeggen dat je, als je daar lang blijft, langzaam ook een hippie wordt. Aangezien ik al mijn jurken en rokken vergeten ben mee te nemen zit er niks anders op dan Byron Bay te verlaten. Waarheen? Terug naar Surfers Paradise!  Manuela had gelijk, die plek is geweldig! Mijn twee dagen daar  waren veel te kort. Dus voordat ik verder reis richting het zuiden ga ik nog even zeven dagen terug, en genieten van deze prachtige plek! (:

  • 20 Maart 2016 - 20:02

    Ingrid:

    Hoi Yara, het blijft superleuk om te lezen hoe jij aan het genieten bent!
    Heel veel plezier nog.

    X mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 28842

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 Mei 2016

AUSTRALIË

Landen bezocht: