En we gaan nog niet naar huis..! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis..! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis..!

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

22 Maart 2016 | Australië, Surfers Paradise

Het is vandaag dinsdag. Thuis is dat de beste dag van de week. Dan eten wij namelijk spaghetti. En niet zomaar spaghetti, maar echt ontzettend lekkere!
Na vandaag mis ik nog maar zeven spaghetti dagen. De achtste keer zit ik er gewoon weer bij aan tafel, gek idee...

Tijd om naar huis te gaan heb ik nog lang niet! Ik ben nog druk bezig met genieten. De zon laat mij nog steeds elke ochtend lachend uit bed springen en het water van de zee verrast mij keer op keer weer met zijn prachtig blauwe kleur.  Elke dag ontmoet ik leuke, nieuwe mensen en ik kan al in 8 verschillde talen 'Goedemorgen!' zeggen.
Het is hier nog steeds helemaal fantastisch, dus zelfs de spaghetti laat mij geen dag eerder uit dit prachtige land vertrekken.

Eergisteren wilde ik nog even naar het strand, en liep door de gezellige winkelstraat die kant op. Ik zag dat ze aan de andere kant van de straat, bij het veel te dure ijswinkeltje, kleine bakjes ijs aan het uitdelen waren! Om te proeven. Het was een beetje gek om nu opeens over te steken dus ik besloot op mijn terug weg aan de andere kant van de weg te gaan lopen. Toen de zon na zo'n 1,5 uur opeens achter de wolken verdween, pakte ik snel mijn spullen.
De zon was niet de enige die verdwenen was. Het ijsmeisje was ook nergens meer te bekennen. Snert. Ik veegde me kwijl weg. Voor niks omgelopen.

Toen ik weer op mijn kamer aangekomen was besloot ik maar gelijk te gaan douchen voordat mijn bed weer onder het zand zat. Ik was rustig aan het kijken hoe alle zandkorrels in het putje verdwenen, toen er opeens op de deur werd gebonkt en er iets werd geroepen. Ik hoorde door het gekletter van het water alleen de woorden 'water' en iets dat leek op 'out the floor', maar dat was genoeg om te snappen dat het ook deze keer niet helemaal goed ging. Snel deed ik de douche uit. Kak, zou ik zo lang gedoucht hebben dat het water door de vloer de receptie in druppelde? Ik werd een beetje zenuwachtig en droogde me snel af met mijn sneldrogende handdoek. Ik stapte de douche uit en keek naar de vloer. Al snel kwam ik er achter dat ze niet 'floor' maar 'door' zei, aangezien er een hele plas water vanaf de douche zo de deur onder kroop, de slaapkamer in. Pfoe, opgelucht haalde ik adem en maakte de grond een beetje droog. De douche deur zat gewoon niet goed dicht dus alles was er naast gegaan. Blijft toch lastig dat douchen.

Gisteren was er helemaal niemand die op de deur kon bonken. Gisteren kon ik na vier maanden weer eens met de deur open plassen. Gisteren kon ik een scheet laten voordat ik wilde gaan slapen. Gisteren kon ik weer zingen onder de douche. Gisteren sliep ik helemaal alleen op mijn acht persoons kamer! Het was best gek om na al die weken weer eens helemaal alleen te slapen. Om niet wakker te worden van een wekker omdat iemand om 06:00 uur op moest. Geen licht van iemand ze mobiel die de hele nacht scheen. Geen gerommel en gesnurk. Wat heb ik heerlijk geslapen!

Verder is hier niet zo gek veel gebeurd. Oh, voordat ik het vergeet te zeggen: morgen laat ik eindelijk mijn tattoo zetten!!!





































































Geintje natuurlijk.

Ik heb wel mij surffoto's binnen, dus als je benieuwd bent, ze staan hier onder! Leuk dat jullie mij nog steeds volgen en bedankt voor alle leuke reacties :D

  • 22 Maart 2016 - 16:00

    Ingrid:

    Het is vandaag ook hier dinsdag dus de plicht roept bijna weer. Over 2 uur moet de spag weer op tafel staan.
    Als je zegt dat je het nog 7x mist dan klinkt dat wel heel kort. Ik ga het heel graag weer voor je maken, maar geniet nog maar lekker de tijd dat je daar nog bent.

    Groetjes

  • 22 Maart 2016 - 22:35

    DGB:

    Tseemienee wat een heerlijk leven heb jij, ik krijg er ook enorm veel zin in als ik dat alles lees. En dan wij, nou ja ik dan, je weet wel, opstaan, werken, eten, TV kijken, naar bed en dat x 5. O ja, er is iets verandert, de sport is er tussen gekomen en maakt het nog iets erger. Was ik maar hippie gebleven zoals jij ze daar ontmoet, of nog beter was iedereen maar hippie dan zag de wereld er een stuk beter uit als nu. Love en peace in plaats van bommen en granaten. Ga lekker zo door Yara, ik zou zeggen plak er gewoon nog een paar maanden aan vast want we willen jouw avonturen niet meer missen. Desnoods sturen we je wel wat spag op de een of andere dinsdag (met poste restante natuurlijk, gaat altijd goed) Ik ga wel met opa praten voor eventuele sponsoring en we kunnen altijd nog gaan crowdfunden. Trouwens je ziet er al een beetje hippieachtig uit, volhouden he.
    Groeten
    DGB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 28848

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 Mei 2016

AUSTRALIË

Landen bezocht: