Wat er ook gebeurd, foto's blijven maken! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu Wat er ook gebeurd, foto's blijven maken! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

Wat er ook gebeurd, foto's blijven maken!

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

09 Mei 2016 | Australië, Bondi

Ik verdwaald niet meer, ben niet meer bang om Engels te praten, durf een kamer te delen met spinnen en kakkerlakken... Wat doe ik hier eigenlijk nog? Tijd om naar huis te gaan!

Na een week mag mijn shirt wel in de was. Of de prullenbak? Ik twijfel. Nee die anderen waren echt niet meer schoon te krijgen. Deze valt misschien nog te redden. Ik kies voor de wastas. Gek idee dat de kleren die ik nu in mijn plastic tas gooi, er thuis pas weer uit komen. Dat niet ik, maar mama de gene is die ze wast. Dat ze over een week schoon in mijn kast liggen. Ik kan het nog niet helemaal geloven. Nog heel even en ik ben weer in Nederland.
Nog drie dagen. Nog drie dagen kan ik over het Australische zand lopen. Nog drie  keer maak ik mijn eigen avond eten. Nog heel even en dan zit papa weer naast mij aan tafel. Ik kan de spaghetti al bijna ruiken!

Ik hoor het oma Vledder nog zeggen: 'Yara, wat er ook gebeurd: foto's blijven maken!' Dat heb ik vandaag dan ook maar gedaan. Met mijn camera op mijn buik ben in de bus in gestapt en liet ik mij naar Sydney rijden. Vandaag was ik een echte toerist! Alles wat beroemd, mooi of belangrijk was ging op de foto. Zo ook het standbeeld van Captain Cook. Wie het was? Ik heb echt geen flauw idee. Ik vond het gewoon leuk omdat hij net zo'n verrekijker had als die vogel op de ontbijtkoek. Een stuk ontbijtkoek met roomboter en hagelslag zou ik nu best lusten trouwens...

Van kapitein koek ging ik naar het Hyde park. Hier stond een beroemde fontein die ik ook maar op de foto heb gezet. Dan staat er in mijn fotoboek straks ook nog iets anders dan strand, zon,  strand, zee en strand. Ook van de Pool of Reflections heb ik nu een foto. Die naam had ik al eerder voorbij zien komen.
Mijn uitstekende richtingsgevoel bracht mij van het Hyde Park, via een oorlogsmonument naar de Royal Botanic Garden. Een super mooi park vol met gekke bomen, planten en struiken waar de mooiste vogels op af kwamen! Klik, klik. Nog een paar foto's en weer verder. Na een stukje lopen kwam ik uit op een punt vanuit waar je die brug en heb Oprah House samen op één foto kan krijgen! Te gek! Dat heb ik natuurlijk gedaan. Daarna heb ik mijn rugzak open geritst en met mijn broodje genoten van het mooie uitzicht. Toen ik er achter kwam dat er een chocolade stukje van mijn brood af was gevallen en was gaan smelten op mijn, die dag schoon aangetrokken, witte shirt,  vond ik het tijd om weer verder te gaan. Mijn foto boek moet thuis natuurlijk wel vol komen!
Ik kwam uit bij het Oprah House, waar ik even binnen ben gelopen. Ook kan ik zeggen dat ik in het Oprah House naar de wc ben gegaan! De derde van links om precies te zijn. Van dichtbij was het trouwens een oerlelijk gebouw dus een foto hiervan zou mijn foto album nooit halen. Langs het water was nog een leuk marktje waar ik overheen ben gelopen, en een lekker ijsje heb gehaald. Zonder te knoeien heb ik die opgegeten. Je kan wel zien hoe volwassen ik ondertussen ben geworden!
Je kon daarna nog lopend naar de Chinese Garden en Paddy's market, maar het leek mij leuker om een stukje met de Ferry te gaan. Ik baalde ervan dat dat apparaat mijn kaartje opslurpte en niet meer terug gaf, want ik spaar kaartjes en was juist zo blij met een groen ferry kaartje naast mijn verzameling rode van de bus. Helaas.  Gelukkig heb ik er een foto van.
Na de rest van de dag lekker over de markt en door de rest van Sydney te hebben geslenterd, heb ik zomaar de goede bus weer terug naar mijn hostel gevonden, waar ik een lekker prakkie voor mezelf heb gemaakt. Wat een heerlijk dagje was dit!

Met moeie benen ben ik in slaap gevallen. Gelukkig was in de volgende dag weer fris en fruitig. Deze dag stond de Cliff Walk op mijn planning! Langs het water ben ik een stuk gaan lopen over de rotsen en verschilde strandjes.
Bieb, bieb! Wat? Batterijen leeg. Kak. Ik stond toch weer een beetje versteld van mezelf dat ik, een keer in een heldere bui, extra batterijen in een vakje had gestopt. Met een camera vol foto's ben ik ook deze dag weer heelhuids terug gekomen!

Dat reizen enzo, daar ben ik nu echt goed in!


De foto's van mijn toerische wandeling staan op mijn camera en kan ik er nog even niet af halen, maar als bewijs is hier toch alvast een klein voorproefje.

  • 09 Mei 2016 - 09:16

    Manuela:

    Hallo Yara, mooie foto's. Geniet van je dagen daar en alvast een goede reis terug gewenst.

  • 09 Mei 2016 - 09:57

    Yara Vasbinder:

    Dankjewel! Dat gaat lukken. Tot snel (als jullie op mama haar verjaardag komen)!

  • 09 Mei 2016 - 23:14

    Fleur:

    Super mooie foto's en kamervragen de reis er alweer bijna op zit. Als ik geen kans meer zie om op een verhaaltje te reageren wens ik je alvast een goede en veilige reis terug!

  • 09 Mei 2016 - 23:15

    Fleur:

    Kamervragen!??? Sorry er moest staan jammer dat je reis er alweer bijna op zit

  • 11 Mei 2016 - 01:44

    Yara Vasbinder:

    Dankjewel (: Nog 28 uur te gaan voor de lange reis gaat beginnen..!

  • 11 Mei 2016 - 12:00

    Ingrid:

    Je sluit je reis wel mooi af!
    Vlgs mij heb je wel alles uit je reis gehaald wat mogelijk is.
    We zijn wel blij dat je bijna weer thuis bent. We zijn eg benieuwd naar la je verhalen en foto`s.
    Tot gauw.

    Dikke kus!

  • 12 Mei 2016 - 13:14

    Marco:

    Het is nu 13.01 en daar ga je.......beetje vertraging van Sydney naar Beijing.
    John zou zeggen het sterkste deel van de A330.300 is bij de vleugel.


    Ik blijf je volgen....Of zoals ze hier zeggen
    Kadoele meerte gepeert
    Gefloarte sgeerte woaneert.

    even in het Nederlands..als de bloem van de boom,niet de kleur maakt de room.

  • 12 Mei 2016 - 22:05

    DGB:

    Nee niet bij de vleugel, hoe kom je daar nou weer bij, helemaal achterin moet je zitten. Maar dit terzijde Yara, we zien je weer snel alleen jammer dat je zo weinig hebt geschreven maar dan kan je thuis lekker veel vertellen. Groeten.

  • 13 Mei 2016 - 04:49

    Yara Vasbinder:

    Ook bij de vleugel heb ik het gered! ;D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 28829

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 Mei 2016

AUSTRALIË

Landen bezocht: