Tweeduizendzestien - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu Tweeduizendzestien - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

Tweeduizendzestien

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

31 December 2015 | Australië, Melbourne

2016. Een jaar wat wij voor 4,5 maand doorbrengen in Australië. Een jaar waarin wij zo'n  acht maanden mooi weer hebben. Een jaar waarin wij 10 uur langer leven dan jullie! Ha.

Sonny en ik maken nooit echt plannen. Niet over wat wij morgen eten, niet over waar wij overmorgen slapen, niet over waar wij over een week zijn en niet over wat onze plannen die avond zijn. Dit keer wisten wij het wel! Wisten ja... Want nu zitten wij alsnog  zonder plan voor de oven die een lekker stukje vlees voor ons aan het maken is. Het plan was om naar Melbourne te gaan, daar wat lekkers te eten, en te kijken naar het vuurwerk. Niet heel origineel, aangezien het vanavond Oud & Nieuw is, maar wij hadden een plan! Die wij al aan het uitvoeren waren zelfs, totdat de trein opeens niet meer verder ging. Er was een stukje verderop  een ongeluk gebeurd op het spoor. Het eten in de stad werd eten naast de abrikozen boom vol gekleurde papegaaien in de achtertuin van Kerien. Of wij vanavond de stad nog in komen is nog even afwachten. Maar  hier bij het strand is het ook heel erg gezellig!

Gisteravond waren Sonny en ik ook nog even naar het strand gelopen.  De lucht zag er vanaf onze kamer super mooi uit dus wilden wij even vanaf het strand gaan kijken. Terwijl door het heldere, warme water liepen, schoten de visjes voor ons uit. Ook de krabbetjes konden zich in dit water niet verstoppen, maar lieten zich niet makkelijk pakken. Jammer, want mijne thuis zijn allemaal alweer dood. Net als me vis.

Eergisteren hadden wij pizza gehaald, die wij lekker op een bankje bij het water, in  de zon, en tussen de irritante meeuwen gingen opeten. Terwijl de bootcamp klas  met dikke vrouwen voorbij kwam, klapperden onze pizza deksels. Of dat door die dikke vrouwen kwam of door een helikopter die naast ons bankje probeerde te landden is niet helemaal zeker. De bootcamp vrouwen waggelden gewoon door,  de rest  van de mensen leek er ook niet echt van op te kijken, en wij aten lekker van onze pizza. Hier schijnt echt niks gek te zijn. Behalve in de zon zitten dan.

Het is kerstvakantie en dat betekent dat, naast dat er rendier Maltesers  in de winkel liggen die nu de Kerst over is in het korting vak liggen en echt heerlijk zijn, de cup cake cup weer is begonnen. Gelukkig kan ik dat terug kijken. Sonny vindt dat stom en probeert dan mijn piano tiles record te verbreken op ze mobiel. Stiekem luistert hij wel mee, want toen hij een scrambled egg voor mij had gemaakt op een broodje en ik zei dat chef Robert hier een zes voor zou geven, had hij zelf ook wel door dat er in verhouding teveel topping op zat.
Naast eieren eet ik ook vaak bloemkool.

Mochten jullie je nog afvragen hoe het met onze goede vriend Kerien gaat, die is er niet. Omdat wij eindelijk de was kunnen doen zonder dat die op 9uur draaien en 1000 rondjes per minuut staat, de koelkast dicht doen en de mega motten kunnen verjagen, durfde hij het aan om ons in zijn huis achter te laten en zelf twee dagen te gaan varen.

Wij gaan alvast beginnen met aftellen.
GELUKKIG NIEUWJAAR ALVAST!

• 31 December 2015 - 12:35

Viv:

• 31 December 2015 - 12:37

Viv:

• 31 December 2015 - 14:20

Annita ( Van Jeroen J):

Sonny en Yara een fantastisch 2016 gewenst.
    Heb net jullie verslag van afgelopen weken gelezen!!!! Geweldig wat jullie allemaal meemaken, zeg. Ook prachtige foto's. We zien dat jullie het enorm naar jullie zin hebben. Maak er nog een mooie reis van

• 31 December 2015 - 16:50

Fleur:

Jullie alvast een heel goed 2016!!! Wij moeten nog even wachten... Het vuurwerk in Sydney zag er super gaaf uit, ben benieuwd naar jullie vuurwerk show

• 31 December 2015 - 19:09

Ruud:

Nog een bericht uit 2015: Een heel plezierig 2016 in Australië. Geniet ervan !

• 31 December 2015 - 19:54

Monika:

He lieve Son & Yara,

Ondanks dat jullie oud en nieuw avond anders is gelopen dan jullie dachten, is het toch geweldig dat jullie dit in Australië mee mogen maken.
    Een heel gelukkig 2016 en maak er nog een hele mooie tijd van!!

enne...die vuurpijl komt er straks aan hoor

Veel liefs Willem,Moon,Daan&Nikki xx