KAK(kerlak) - Reisverslag uit Wingham, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu KAK(kerlak) - Reisverslag uit Wingham, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

KAK(kerlak)

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

05 April 2016 | Australië, Wingham

Enthousiast zwaaiend kwam ze op me af.  Ja, een blauw vest zoals ze zei in de mail. Dit moest haar zijn. Maureen. Ik gooide mijn tassen in de auto en stapte in. 'Even een paar regels. Ik moet zuinig zijn met de elektriciteit, ik heb geen wifi, douchen? maximaal drie minuten en niet elke dag!' Kak. Waar was ik beland.

Na zo'n 176482 mails en telefoontjes is het mij dan eindelijk gelukt. Ik heb werk gevonden! Ik was ontzettend blij toen Maureen enthousiast op mijn mail reageerde. Ik mag bij haar op de boerderij komen werken voor gratis onderdak en eten. Per-fect! In ruil daarvoor moet ik zo'n 20 tot 25 uur in de week werken. Geen probleem! Dat zal ik doen. Ongeveer 26 dagen lang. Super!

Toen ik bij haar huis aankwam was het al donker, dus erg veel kon ik niet zien. Om er zeker van te zijn dat ze me niet opeens volle dagen zou laten werken, herhaalde ik het nog even. 'Dus ik werk hier vanaf morgen tot 26 april zo'n 20-25 uur per week, toch?' 'Ja, we zien het wel. Als je het eerder zat bent misschien korter of als jij mij niet bevalt. We zien het wel. Tot morgen! Slaaplekker'. Ik schrok. Ik moet echt me best gaan doen. Ik wil niet na een paar dagen op straat staan. Ik was juist zo blij dat ik 26 dagen kon blijven, maar zo zeker is dat dus allemaal niet. En dat douchen en... Met een beetje gemengde gevoelens ben ik in slaap gevallen. Op een kamer met maar een bed. Een kamer die ik na vijf maanden met niemand hoefde te delen. Een kamer voor mij alleen! Heerlijk! En die kakkerlak die in mijn tas probeerde te kruipen en daarna onder mijn bed schoot? Dat kon me helemaal niks meer schelen. Ik had een eigen kamer! :D

Uitgerust werd ik wakker. Een beetje zenuwachtig liep ik de keuken in. 'Goodmorning!' Een enthousiaste Maureen kwam naar me toe en zette een kopje thee. Na het ontbijt liet ze mij de dieren (kippen, nog meer kippen, enge koeien, en nog engere paarden), het huis en het land zien, en vertelde mij wat er allemaal gedaan moest worden. Een half uur later stond ik met veel te grote, maar eindelijk dichte, werkschoenen  aan in de tuin te graven. Hij moet winter klaar gemaakt worden zodat de nieuwe wintergroente de grond in kunnen. Het zweet stond op mijn voorhoofd en ik ging als een speer. Ik wilde niet weg. Ik mocht haar niet teleurstellen! Na zo'n 1,5 uur was het tijd voor thee met koekjes. Ze vond dat ik er verhit uitzag.  'Doe lekker rustig aan!' zei ze. 'Neem je tijd.  Kom binnen en drink wat als je het nodig hebt, we hebben alle tijd. Ik wil dat je hier een geweldige tijd hebt, dat je het naar je zin hebt, het moet geen strafkamp voor je zijn, ik ga niet met een zweep achter je aan, koekje? Ik ga je overal mee naar toe nemen en je alles laten zien.  Ik zal je behandelen als me eigen dochter. Koekje? Nog wat thee? Oh en trouwens, tussen  1 en 4 werken we niet, dan is het te warm, dus wat wil je straks doen? (: '

Opgelucht en in een rustig tempo stond ik daarna de stront van de koeien op te scheppen. Ze wist dat ik ze eng vond dus had ze achter een hek gezet.  Pfoe gelukkig. Ik voelde me al een echte boerin en harkte lekker door de verse vlaaien. De stukjes kak vlogen rond en ik had het  naar me zin.  Maureen was een goed mens. Dit gaan 26 top dagen worden! Een half uur later zat ik lekker met mijn knieën in de kak die ik net over mijn omgeschepte land had gestrooid. Zou die stront lucht er na drie minuten douchen af zijn? Na het land te hebben bedekt met kranten en een laag stro (zodat het onkruid geen kans krijgt om weer te groeien) was het tijd voor de lunch. Tussen de middag eet ze, net als 's avonds, altijd warm. Altijd wat lekkers. Pizza, pannenkoeken,  noodles, wraps.. Ja ik zit hier wel goed! Na vier uur was het tijd voor het voeren van de dieren.  En, de kippen hadden een ei gelegd. Yeah.  Daar was ze erg blij mee, want ze krijgen nieuwe veren. En als een kip nieuwe veren krijgt, legt hij niet veel eieren omdat de energie dan naar het maken van nieuwe veren gaat. Dat wisten jullie vast ook niet allemaal! Naast een heleboel van dat soort dingen leert ze me ook veel beter Engels te praten, en leerde zij mij vandaag hoe je zelf yoghurt en chilisaus maakt! Volgende keer leert ze mij pindakaas maken en mijn eigen brood. Je hebt allemaal  gekke spullen nodig hoor mam, dus thuis moet je straks alsnog naar de plus voor pak yoghurt. Oh, en we hebben natuurlijk geen koe...

De koeien moesten nog wat water, dus gooide ze de tuinslang in hun teil. Terwijl wij haar kleine winkeltje voor het huis sloten, vertelde ze mij dat ze hoopt op regen. Geen regen is geen water. En geen water betekend niet douchen. Voor het eerst hoopte ik op een onwijze hoosbui! Door haar verhaal vergat ze helemaal dat het water voor de koeien nog aan stond, waardoor de halve tank leeg was. Ohnee hè, dat wordt met poepspetters op mijn benen naar bed.

Gelukkig was er nog net genoeg om drie minuten te douchen. En, het is me gelukt! Tijd om een liedje te zingen had ik niet, maar mijn haar was gewassen binnen de tijd. Mijn beenhaar kan ik ondertussen vlechten.
Maar weetje, het kan me helemaal niks schelen. Het is geweldig bij Maureen! Ze kookt voor mij zonder frummels, is ontzettend aardig en geeft mij het gevoel dat ik meer dan welkom ben. Ik vermaak me ontzettend en leer elke dag nieuwe dingen. Dit worden een paar geweldige weken die ik nooit meer zal vergeten!!

  • 05 April 2016 - 09:49

    Ruud:

    Geweldig Yara !
    Ik volg je verhalen al maanden. Je wordt steeds enthousiaster en voelt je steeds meer thuis.
    Je bent zelfs al gewend aan kakkerlakken, reptielen en koeienmest. Whauw ;o)
    Ik begrijp het helemaal. Manuela en ik vonden Australië ook top en vergeten dat ook noooit meer.
    Je komt toch wel weer terug naar Nederland, mate ?

  • 05 April 2016 - 11:02

    Manuela:

    Hallo Yara,
    Leuk om je verhalen te lezen. Veel plezier nog bij Maureen :-)
    Enne, de volgende keer een fotootje van de paarden? Mag van een afstand, hoor ;-)

  • 05 April 2016 - 21:49

    Ingrid:

    Hi snuit,

    Wat fijn dat er zo goed voor je gezorgd wordt. Ik hoop niet te goed want we willen je wel weer thuis zien.
    Geniet er maar lekker van!

    Groetjes

  • 06 April 2016 - 07:31

    Fleur:

    He Yara!
    Leuk zeg al je verhalen! Wil je ons wel op tijd vertellen als je van plan bent daar te blijven of een leuke man hebt ontmoet, dan kunnen we alvast een brief schrijven naar Robert ten brink voor de kerstspecial van All you need

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 28951

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 Mei 2016

AUSTRALIË

Landen bezocht: