Van galajurk tot werkbroek - Reisverslag uit Griffith, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu Van galajurk tot werkbroek - Reisverslag uit Griffith, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

Van galajurk tot werkbroek

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

29 November 2015 | Australië, Griffith

Dat wij van ons geld waar wij thuis hard voor hebben gewerkt nu opeens boodschappen moeten kopen, dat  is al best zonde. Maar als je dat eten dan ook nog is weg moet gooien omdat je na vier dagen weer verder moet... dat is nog veel erger! Daarom kopen wij onze spullen zo in dat wij meestal  precies uitkomen. Met als gevolg dat wij gister avond alleen nog maar een musli  reep en een fles water hadden. Dat leek in eerste instantie niet zo heel erg. Totdat wij ons bedachten dat het  zaterdag avond was! Zaterdagavond... een mooie avond om het nachtleven van Griffith te gaan ontdekken. Sonny en ik moesten dus een keer iets anders aan dan een voetbal broekje, en haalde speciaal voor deze avond onze netste broek tevoorschijn. Helemaal onderop onze net ingepakte tas. Eenmaal buiten kwamen wij erachter dat wij zelfs met onze netste kleren hier nergens naar binnen mochten, en dat mensen hier voor de lol elke week in kleren lopen die je met tegenzin aantrekt  naar een kerstgala. Wij zijn  terug gegaan.

De volgende ochtend ging al optijd de wekker. Wij moesten om 10 uur onze bunker uit zijn en moesten hem nog schoonmaken, mijn slaapzak in ze verpakking terug krijgen, en alle spullen zo in de tassen doen dat de rits nog dicht kon.
10 uur precies. De tassen lagen klaar. Tijd om naar John en cowboy  Billy  Boem te gaan, om te  zeggen dat wij een tent wilden kopen om nog wat nachtjes te blijven.
Langer blijven was geen probleem. Betalen ook niet. Als wij de dakgoten van de huisjes hier  leeg zouden maken dan mochten wij twee nachtjes blijven! Lekker die dakgoten leeghalen die vol zaten met blaadjes en takken. En die takken die dan weer vol zaten met spinnenwebben, en die spinnenwebben  vol met... Ja, we doen het!

Sonny en ik hebben lekker een dagje gewerkt. Wij dachten dus voor twee gratis nachtjes in de tent. Bleken het opeens nog twee nachtjes in onze net opgeruimde en ingepakte bunker te zijn! Zo hebben wij ons toch weer een dagje vermaakt.

• 29 November 2015 - 18:38

Ingrid:

Lekker bezig!

• 30 November 2015 - 19:39

John :

Mozes kriebel wat kan jij schrijven zeg, het is leuk om jullie te volgen en vooral de titels van je verslagen zijn leuk gekozen. Vanuit het stormachtige Holland valt niet veel te melden behalve dan dat de chocolade pepernoten dit jaar van uitzonderlijke kwaliteit zijn. Ik hoop niet dat de zwarte Pieten discussie overslaat op de chocola want ik lust alleen maar zwarte chocola, zal ook wel discriminerend zijn. Gefeliciteerd met je eerste baan in Australie, goten schoon maken, wie had dat gedacht, vanaf nu kan het alleen maar beter worden.
    Groeten john (die ouwe)