(sinaas)appeltjes aan de bomen, Sinterklaas zal.. - Reisverslag uit Griffith, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu (sinaas)appeltjes aan de bomen, Sinterklaas zal.. - Reisverslag uit Griffith, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

(sinaas)appeltjes aan de bomen, Sinterklaas zal..

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

02 December 2015 | Australië, Griffith

Na het ontbijt en voor het werken op de camping gebeurde er iets  grappigs. Wat? Dat mag ik eigelijk niet vertellen.

Vandaag hebben Sonny en ik weer  lekker wat gootjes leeggehaald voor twee extra nachtjes op de camping. Weer een perfecte deal voor arme stakkers als wij. Maar, vanaf morgen ruilen wij de plastic flessen om voor net zulke mooie glazen waterflessen als John, kan Sonny eindelijk onder een deken slapen, en kopen wij een kamerplant.  Vanaf morgen stroomt het geld binnen! Vanaf morgen hebben wij werk!  Om 06:00 haalt Nato de sinaasappelchef  ons op met een polenbusje en gooit ons er 20 minuten later weer uit om zijn sinaasappels te plukken. En hij zei nog iets over een schaar en uien, en dat zijn vriend zichzelf had opgehangen. Dat had niet met die uien te maken, maar met zijn vriendin.

Toen wij vanmiddag boodschappen gingen doen, besloten wij om pannenkoeken te gaan bakken die avond. De stroop zag er niet lekker uit, de witte chocolade saus daaronder wel. Hij lag al snel in de kar.
Toen wij na de boodschappen de laatste twee huisjes blad- en takvrij  hadden gemaakt, mocht die overheerlijke chocolade saus eindelijk uit de koelkast. Toen Sonny de keihard geworden saus pakte las hij de eerste regel voor: 'leg dit niet in de koelkast'. Oh.
Toen de pannenkoeken klaar waren en de tube saus lekker op de warme broodrooster had gelegen konden wij gaan eten. Het was HEER-LIJK.

Wij hebben de dag afgesloten met het zetten van onze schoen. Sonny wilde niet zingen. Ik hoop maar dat Sinterklaas alsnog komt.

Groetjes!

• 02 December 2015 - 13:31

Viv:

Daar wordt aan de deur geklopt
    Daar wordt aan de deur geklopt,
    hard geklopt, zacht geklopt.
    Daar wordt aan de deur geklopt.
    Wie zou dat zijn ?
    Wees maar gerust mijn kind.
    Ik ben een goede vrind.
    Want al ben ik zwart als roet,
    'k Meen het toch goed.

Want ik kom van Sinterklaas,
    Sinterklaas, Sinterklaas.
    'k Heb voor jou, m'n kleine baas,
    moois in mijn zak.
    Ben je wel zoet geweest?
    Wees dan maar niet bevreesd!
    Kijk, hier zendt Sint Nicolaas
    fijn speculaas!

Zwarte Piet, wees wel bedankt;
    wel bedankt, wel bedankt!
    Nu zal ik aan 't leren gaan,
    daar kan j' op aan.
    Borstplaatjes, groot in tal,
    'k deel ze vanavond al
    met mijn lieve zusje klein.
    Blij zal ze zijn!

Zo! ik heb voor Sonny gezongen. Hopelijk worden de schoenen goed gevuld! Succes met het vroege opstaan en de sinaasappeltjes! Leuk hoor..

• 02 December 2015 - 22:33

Sint:

Lieve Yara,

Sint en piet zijn weer in het land,
    maar helaas ben jij helemaal aan de andere kant.

Jij volgt op dit moment èèn van je dromen,
    Maar voor de ouwe Sint is het te ver om bij je te komen.

Hij vindt het wel heel fijn dat je aan hem denkt
    en dat is de reden dat hij je wel wat schenkt.

Je moet er nog wel lang op wachten,
    Kijk naar je whatts app en hou dat dan maar in je gedachten.

Sint hoopt dat jullie de komende maanden heel veel gaan genieten
    en jullie krijgen de groeten van alle zwarte (en gekleurde) pieten.

Lieve groeten van de Sint

• 02 December 2015 - 22:38

Marco En Ingrid:

Hallo Yara en Sonny,

Wij hebben weer erg moeten lachen om jullie belevenissen. Zelfs met weinig gebeurt er een hoop.
    En Yara hoe verzin je de titel nou weer? Het is 40 gr en jij denk aan de Sint.
    Jammer dat Sonny niet wilde zingen, want Sonny je weet nooit waar de pieten zijn?
    Succes met het werk en, met de sinaasappels in je handen kan je altijd nog zachtjes appeltjes aan de bomen zingen. Je weet tenslotte maar nooit.

X Marco en Ingrid

• 04 December 2015 - 10:09

Opa Mart:

Elke vrijdag heb ik weer wat te lezen. Heel erg leuke verhalen en hoe is het met die cowboy???

dag jongens groeten van opa!!

• 04 December 2015 - 22:36

Ineke :

Hallo Sonny enYara wat zijn de reisverslagen leuk en gezellig geschreven. Yara je kan het wel gaan uitgeven!
    Ik heb ze net allemaal met plezier gelezen en ik hoop dat het volgende maanden zo door mag gaan.
    Sonny en Yara
    jullie worden vast niet meegenomen door de Sint want jullie gedragen je perfect!

Liefs Ineke