AAAAAAAHHH!!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu AAAAAAAHHH!!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

AAAAAAAHHH!!!!!

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

15 Februari 2016 | Australië, Cairns

Wie had dat ooit gedacht? Van het duiken in de Great Barrier Reef in die prachtig blauwe zee, naar het duiken in de lucht van een kilometer of 4,2!

Loop niet met vreemde mannen mee, stap niet bij een onbekende in de auto. Vanaf kleins af aan wordt het je al gezegd. Over het uit een vliegtuig springen met een vreemde man heb ik nog nooit iets gehoord. 
Vreemde mannen mag je nooit zomaar vertrouwen. Toch ligt mijn lot vanmiddag in de handen van en, nu nog, onbekende man. VANMIDDAG GAAN WIJ SKYDIVEN!!!!

*twee uur later*
AAAAAAHHH  HET WAS ZO VET!!!! WOEEHOEEEEE!! AAHHH!
Sonny en ik staan nog te stuiteren van de adrenaline. Wat wij net gedaan hebben was echt het vetste oooit!! Al komt het praten met Daley Blind op de training en het krijgen van zijn handtekening dicht in de buurt...  Wij zijn uit een vliegtuig gesprongen!!!!! Wat was dat geweldig!!

Na een kort filmpje over je houding en wat je moest doen bij de landing, kwamen de instructeurs aangelopen. Ze zagen er allemaal uit als van die ervaren springers die prima wisten wat ze deden. Behalve een. 'Yara?' Ja, dat kon ook niet anders. Dat was die van mij. De gekruisde arm houding die wij geleerd hadden in het filmpje vond hij maar niks. 'Doe maar gewoon zo'. Ik vertrouwde hem maar. Het was een soort Gert, een beetje een apart maar super grappig en aardig figuur. Ik kon er wel om lachen. Na een kort ritje in de bus kwamen wij aan bij het vliegtuig dat ons naar boven zou brengen. De zenuwen waarvan ik verwacht had dat die nu zouden komen bleven weg, en enthousiast stapte ik het vliegtuig in. Sonny, die die zenuwen wel gekregen had, zat achter mij. Met een meisje voor ons waren wij nummer twee en drie. Het vliegtuig steeg op en de grond verdween langzaam onder onze voeten. Zonder zenuwen vloog ik over het prachtige Cairns en genoot van het prachtige uitzicht.  Het luik schoof open en het eerste meisje zat al in positie. 3,2,1... en daar verdween ze. Yeah, nu was ik aan de beurt!! Ik had er onwijs veel zin in en schoot snel met Gert op mijn rug naar het randje van het vliegtuig. Hoofd naar achter, hup en gaan!! AAAAAAHHH!! Met een soort salto sprong Gert naar beneden met mij bungelend voorop. WAT IS DIT VET!! Die vrije val was echt geweldig!! Die wind die langs je heen schiet, het prachtige uitzicht dat langzaam dichterbij komt, GEWELDIG! Na een minuut die veel te kort duurde ging de parachute uit, en vlogen wij langzaam over Cairns. Ik mocht van Gert de parachute besturen en genoot van alles wat ik zag. De grond kwam steeds dichterbij en wij maakten ons klaar voor de landing. Daar stonden wij dan. Weer met beide (trillende) benen aan de grond. GEWELDIG!! Ik kon niet meer stoppen met lachen en heb Gert wel twintig keer bedankt voor deze geweldige ervaring. Naast mij kwamen ook Sonny zijn voeten weer beiden op de grond.  Hij kon weer lachen.
Lachen, dat hebben wij de hele terug weg naar het hostel gedaan. Dit was fantastisch!!
Met onze sprong hebben wij een diploma verdiend. Kon je al je diploma's maar op deze manier halen...

Jullie nu nog vertellen hoe vet het snorkelen in de Great Barrier Reef was is na dat skydiven wel een beetje lastig. Want zeg nou zelf, wat stelt zwemmen met een haai nu nog voor?
Nee, mijn dag was gisteren ook echt ontzettend leuk.  Ik heb ontzettende mooie dingen gezien.  Prachtig blauwe zee, heel veel Nemo's, onwijs veel andere mooi gekleurde vissen, koraal, en natuurlijk die haai waar ik zomaar overheen zwom. Nadat ik vroeg of ik ook nog even zonder wetsuit het water in mocht duiken zei die man op de boot dat het wel mocht, maar dat ik met twee minuten dood kon zijn na een kwallenbeet. Dat klonk als een ja. Na een laatste duik tussen al die prachtige vissen was het tijd om terug aan land te gaan.
Wat hier allemaal onder water zit kan bijna niet waar zijn. Het leek wel een decor. Dat koraal, die kleurige vissen, het kon haast niet echt zijn. Dit moest voor ons klaargezet zijn. Wauw!

Australië is geweldig!!!!!!!!


  • 15 Februari 2016 - 11:54

    Ronald Warmerdam:

    Geweldig ,top dat jullie dit gedaan hebben .Wat moet dat een supermooie ervaring geweest zijn .Ga zo door !!!!!

  • 15 Februari 2016 - 16:19

    Ingrid:

    Wat geweldig om je zo enthousiast te horen vertellen en zo lekker beeldend.
    Blijf lekker genieten en leuke dingen doen.

    X

  • 15 Februari 2016 - 16:42

    Ineke :

    Oh wat mooi dat jullie dit hebben gedaan! Ik zeg al jaren dat ik een keer wil parachute springen maar jullie doen het echt! Fantastisch wat jullie allemaal zien en doen.Ga zo door!
    Liefs Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 28938

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 Mei 2016

AUSTRALIË

Landen bezocht: