Mooier dan de Megaralaan - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu Mooier dan de Megaralaan - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

Mooier dan de Megaralaan

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

30 Maart 2016 | Australië, Port Macquarie

De zonnige dagen in Surfers Paradise vlogen voorbij. Maar het was nu toch echt tijd om deze heerlijke plek te verlaten en door te gaan naar Coffs Harbour. Dat ritje in de bus duurde mij iets te lang, dus besloot ik tussendoor even een nachtje in Maclean te slapen. Een slimme keus want ik was die bus na vijf uur meer dan zat. De dag erna hoefde ik gelukkig nog maar drie uurtjes. Ik had mijn Ipod weer eens van onderuit mijn tas vandaan gevist en genoot even van al mijn Jan Smit liedjes. Ik ben blij dat alleen de 'k', 'l' en 'm' tussen de 'j' en 'n' zitten, want daardoor kwamen mijn Nick en Simon liedjes er al snel achteraan. Yeah! Ik moest wel mee playbacken met mijn favoriete liedjes (eigenlijk met allemaal...) en werd de hele weg aangestaard door de vrouw aan de andere kant van het gangpad. Ik had hetzelfde gedaan. Het moet er idioot uit gezien hebben. Maar het heerlijke van Australië is dat het allemaal niks uit maakt. Die vrouw zie ik toch nooit meer. Dus bewoog ik er ook nog maar een beetje bij. De drie uur waren zo om.

In Coffs Harbour is een super mooi natuur park, Mutton Island. Een prachtig eiland vanaf waar je een fantastisch uitzicht had over het water, een aantal andere eilandjes en de haven. Op het eiland was, op een paadje van de ene naar de andere kant na, helemaal niks. Overal hoorde je vogels en het geluid van water dat tegen de rotsen sloeg. Die ruimte en rust die hier overal is, is heerlijk. Het geritsel van salamanders tussen de planten, het geluid van krekels op de achtergrond... De zon ging langzaam onder achter de wolken. Een paar laatste stralen kwamen er tussendoor geglipt en ik maakte mijn laatste foto. Ik had weer genoten. 

De zon, de zee, het strand... het verveelt mij allemaal nog steeds niet. Ook in Coffs Harbour had ik mijn plekje weer helemaal gevonden. Het strand lag weer lekker en de zon was heerlijk warm. Het verstoppen van paaseitjes is vast niet iets dat in dit land bedacht is, want met 27 graden moet je die wel heel erg snel vinden. Gelukkig waren de eitjes in het hostel niet verstopt, maar lagen ze keurig voor mijn neus in een schaal op tafel. Lagen ja. Ik denk dat de rest dacht dat het mijn eitjes waren, want er was verder niemand die er een durfde te pakken, haha.

Onderweg naar de supermarkt voor mijn uitgebreide paasdiner kwam ik langs een markt. Naast een hele hoop fruit, 30 soorten jam, vieze witte kaas wat je kan proeven maar beter niet kunt doen, en heel veel eieren, kon je hier ook je eigen kip, eend of gans kopen. De kippen waren goedkoper dan twee dozen eieren, dus als je geen 20 eieren nodig had voor je paasontbijt kon je beter je eigen kip kopen. Een klein beetje zielig vond zelf ik het wel. Een rondje draaien in hun kooitje konden ze niet, dus als je net met je kont naar de mensen werd gezet had je pech.

Omdat ik geen 20 eieren nodig had voor mijn paasontbijt, en ook geen 12, 10 of 6 besloot ik het maar bij mijn banaan te laten. Paasochtend smeerde ik pindakaas (met stukjes) op mijn geroosterde broodje. Ik nam zelfs nog een tweede! (Nadat ik er met een mes wat verbrandden delen van af had geschraapt).
Tweede Paasdag avond zat ik in de bus. Misschien niet net zo leuk en gezellig als het gourmetten thuis op deze avond, maar het bracht mij wel op een mooiere plek dan de Megaralaan. Port Macquarie. Dat is de plek waar ik dit keer ben beland. Net even mooier dan Coffs Harbour. Ik schrijf dit stukje terwijl ik in het zonnetje op een grote steiger lig en af en toe het heldere water in gluur.  Je kan de bodem zien, en dus ook alle honderden vissen die daar tussen zwemmen. En nee, ik overdrijf echt niet! Er zijn er ontzettend veel! Net kwam er op de paal naast mij een krab voorbij gekropen van zo'n 15cm! Toen ik er een foto van wilde maken schoot hij weg. Jammer. Maar hij was niet de enige. Overal kruipen kleine krabbetjes. De vissen die hier voorbij komen zijn er ook in allerlei soorten en maten, waardoor je uren kan blijven kijken. Nou ja, ik dan. De rest loopt steeds na hooguit vijf minuten weer verder.
Even schrok ik op net van een grote schaduw die over mij heen schoot. Er vlogen twee grote pelikanen voorbij. Net als voor mij, moet het ook voor hun een paradijs zijn hier.

Nu ik het toch over dieren heb, ik ga straks naar het koala hospital! En morgen ga ik een tour doen door een stuk regenwoud. Opzoek naar enge spinnen en gevaarlijke slangen! En dat op mijn slippers. Ik ben er helemaal klaar voor ;D

  • 31 Maart 2016 - 19:34

    Ingrid:

    Veel plezier in het regenwoud, maar had alleen van te voren even dichte stappers gekocht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 28950

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 Mei 2016

AUSTRALIË

Landen bezocht: