Smeerkaas of kamperen? - Reisverslag uit Griffith, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu Smeerkaas of kamperen? - Reisverslag uit Griffith, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

Smeerkaas of kamperen?

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

28 November 2015 | Australië, Griffith

Vandaag at ik maïs, heb ik een enge spin doodgeslagen, en stond ik onder de douche met een sprinkhaan.

Thuis doe  ik dat  allemaal nooit.

Dit was alweer ons 15e nachtje in Australië. Alles begint langzaam een beetje te wennen.  Het zelf eten koken gaat prima. Net als het wassen van onze kleren, het aan de linkerkant  lopen op de stoep, en het zoeken naar aanbiedingen bij de Aldi. Dat het in november 40 graden is, daar kijken wij niet meer van op, en dat het straks in Nederland sneeuwt  is een hele vreemde gedachte...
Het verstaan van de mensen hier  gaat beter dan ik dacht en het praten zelf eigelijk ook! Ja, eigelijk valt tot nu toe het zelfstandig moeten leven ons reuze mee. Al krijgen wij hier wel elke dag van iedereen hulp aangeboden. Gisteren stonden wij in de rij met ons mandje met boodschappen, toen er opeens een mevrouwtje naar ons toe kwam (die er geeneens werkte) om ons de mandjes kassa aan te wijzen, terwijl we gewoon netjes in de volle karren rij stonden. Iedereen is hier echt super behulpzaam! En dat komt ons vaak goed uit.

Het is jammer dat Sinterklaas niet langs komt  in Australië. Al geef ik hem wel groot gelijk. Het was met het vliegtuig al lang, laat staan met zo'n volle boot...
Ik mis de pepernoten in de winkels. Vooral die met chocola. De chocolade Y zou ik nu trouwens ook zo in een keer op kunnen. Een andere letter zou ook geen probleem zijn hoor.
Omdat wij elke keer een half uur of langer moeten lopen naar een supermarkt, kunnen wij nooit iets van chocola meenemen. Dat  smelt NOG sneller dan dat ik chocola kan eten! Gelukkig heb ik nog wel mijn hagelslagjes in mijn tas. Die probeer ik zo lang mogelijk te bewaren.

De man die misschien  werk voor ons heeft, moeten wij dinsdag terug bellen. Eigelijk zouden wij hier nog maar een nachtje slapen maar hier willen wij graag  nog op wachten.  Het wordt meloenen tijd. Als je hiermee net als die kersen ook per mand of krat betaald krijgt...
Maar als wij nog wat extra nachtjes in dit huisje slapen, eten wij de komende maanden weer  smeerkaas. Daarom willen wij morgen  een tent gaan kopen. En een bal.

Kamperen tussen de mieren en spinnen... Wat zullen wij vanavond genieten van ons laatste nachtje in onze bunker.

Leuk dat je onze verhalen leest Oop!

  • 28 November 2015 - 10:16

    Wendy:

    Camperen is gaaf in Australië. De mooiste plekjes en af en toe een kangaroe op de koffie:)
    Ik zette altijd alleen de binnenrent op tegen de muggen, zandvliegjes en vliegen. Lekker luchtig! Have fun!

  • 28 November 2015 - 19:36

    Marco:

    Hallo,Holland hier.


    Gaat morgen om 5 uur de wekker om meloenen te plukken of beginnen ze later met werken daar?
    Wij zijn vanmorgen weer veilig in IJmuiden aangekomen.
    Was heel erg leuk op de boot en geen pillen nodig gehad.
    Femke heeft niet eens gekokkebukt,knap toch?
    Dag Yaartje, Sonny de groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 28855

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 Mei 2016

AUSTRALIË

Landen bezocht: