De eerste zonnestralen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu De eerste zonnestralen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yara Vasbinder - WaarBenJij.nu

De eerste zonnestralen!

Blijf op de hoogte en volg Yara

13 November 2015 | Australië, Sydney

Oké, probeer het je even voor te stellen. Het is half 10 in de ochtend. Sonny en ik zijn net geland. Doodmoe lopen wij het vliegveld af met zo'n Harry  Potter kar waar onze tassen op liggen. We stappen naar buiten en krijgen  gelijk een vakantie  gevoel. De zon schijnt en het is gelijk super  warm. Een stukje verderop staan een paar picknick  tafeltjes. We gaan er aan een zitten en zetten onze karren ernaast. Ik had gelukkig nog mij korte broek aan en een shirt met een hemdje eronder, maar zelfs dat shirt is te warm. Ik  trek mijn shirt uit en geniet op 13 november in mijn korte broek en hemdje van de zon. Dat is opzich al best gek. Maar  het kan nog veel gekker. Er staat een meter of 10 voor ons een podium, met een stuk of 30 mensen ervoor. Daarnaast staat een gigantische kerstboom. Ik denk wel 8 meter hoog. En dan gaat er een kerstmuziekje aan, begint er een flashmop  en loopt opeens de kerstman rond! De zon schijnt nogsteeds. Een beetje verward zitten we aan ons tafeltje. Sonny heeft het ondertussen bloedheet in ze lange broek en wil zich omkleden, maar met nu zo'n 40/50 man voor ons is dat misschien niet echt een goed moment. Opeens komen er drie rare Chinezen op ons af. Ze willen met ons op de foto..
Goed dus even kort samengevat.  Het is half 10, 13 november,  ik loop in een hemdje en korte broek, voor ons staat een reuze kerstboom en daarnaast danst en kerstman, en dat terwijl wij op de foto gaan met Chinezen en ik Nederland  iedereen gewoon rustig ligt te slapen!
Dat was ons eerste half uurtje in Australië.. nou dat  beloofd  wat.

Hoe lekker de zon ook is, we moeten door... Die mensen van ons hostel wachten. De reis erheen gaat best goed, maar die tassen zijn we  nu al meer  dan zat. Na een stukje met de trein komen we aan bij de bus. Onze, dit keer Nederlandse, gids geeft aan dat wij er zijn. We strompelen  de bus uit, knal nog drie keer met me tas tegen de deur omdat ik nog niet door heb hoe breed en lang ik met die tas ben, en lopen richting John. Ondertussen zie ik ons eerste Australische dier! Een hagedis. Sonny zag een worm.
De deur stond hier gewoon open en die man was super aardig. We voelen ons gelijk helemaal thuis hier! Hij ging sporten.  Dat zal hetzelfde soort sporten zijn als papa doet op dinsdagavond want hij was best dik.

Nou, wij gaan zo lekker slapen.  Het is 11 uur 's avonds en het regend  echt super hard! Hooi!

  • 13 November 2015 - 15:23

    Vivien:

    Hey Sonny en Yara!
    Lach me echt suf om jullie avonturen. Nu al. En dan hebben we alleen nog maar de reis gehad, dat beloofd wat! Have fun you two!! X

  • 13 November 2015 - 21:17

    Cees & Carla:

    Wordt een super ervaring! Heeeel veeeel plezier en blijf zo gezellig schrijven. Xx
    Volgens Cees wordt er een zware traing gevolgd.........

  • 14 November 2015 - 14:39

    Ingrid:

    Haha, ik zie het allemaal helemaal voor me.
    Het is bijna als ik erbij ben, zo beeldend schrijf je. Erg leuk!!!!!

    X mama

  • 14 November 2015 - 17:02

    Mark:

    Yara wordt schrijver of zo, we liggen in een deuk zo veel humor, Laura schatert het uit en zegt dan sorry, of bedoelt ze sonny???
    Geniet daar en spaar mooie herinneringen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 28962

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 12 Mei 2016

AUSTRALIË

Landen bezocht: